Geschiedenis van Hollister

Gebouwd op de erfenis van onze oprichter


Onze geschiedenis

De wortels van Hollister Incorporated liggen in 1921, toen de 23-jarige ondernemer John Dickinson Schneider in Chicago een kleine drukkerij oprichtte, onder de naam JDS Printer Craftsman.

John Schneider heeft als ondernemer altijd dezelfde filosofie gehad: "alleen het allerbeste is goed genoeg", en zijn bedrijf verwierf dan ook bekendheid vanwege de kwaliteit van de producten, service en medewerkers.

De innovatie van medische producten

In de daaropvolgende decennia verlegde John Schneiders bedrijf het werkterrein van de drukwereld naar de medische hulpmiddelenbranche en ging het medische kwaliteitsproducten en services leveren onder de naam Hollister. In het begin van de jaren 60 kwam er een familielid bij John Schneider met een idee voor het ontwikkelen van stomaproducten. Hollister Incorporated heeft met zijn dynamische innovaties en kwaliteitsproducten voor een revolutie in de stomazorg gezorgd en oplossingen ontwikkeld die patiënten na stomachirurgie dringend nodig hadden. In de daarop volgende jaren heeft Hollister het assortiment medische producten en services verder uitgebreid met onder anderen continentiezorg, wondzorg en intensieve zorg.

De nalatenschap van de Schneiders

John Schneider en zijn vrouw, Minnie Schneider, hebben binnen het bedrijf een sterk familiegevoel gecreëerd. Ze hebben Hollister Incorporated opgebouwd op basis van het principe "rentmeesterschap, service, waardigheid van de persoon en integriteit".

En vandaag is Hollister Incorporated nog steeds een onafhankelijk bedrijf dat eigendom is van de werknemers. Hollister is een wereldwijde leverancier, met fabrieken en distributiecentra op drie continenten. Toch ademt Hollister nog steeds de geest van die kleine drukkerij waarmee het in 1921 in Chicago allemaal is begonnen.

De fundamentele waarden en principes van John en Minnie Schneider vormen nog steeds de basis en de missie van het bedrijf is nog steeds dezelfde: "... professionele zorgverleners helpen betere producten en services te leveren en het leven van de gebruikers van onze producten waardevoller en waardiger te maken".